Betingelser for kjøp i nettbutikken
1. Generelt
Dette kjøpet er regulert av de følgende standard salgsbetingelsene for forbrukerkjøp av varer over Internett. Med forbrukerkjøp menes salg til privatpersoner som ikke handler som ledd i næringsvirksomhet.
Salg til forbrukere er blant annet regulert av:
-
Forbrukerkjøpsloven
-
Angrerettloven
2. Avtalen
Avtalen mellom kjøper og selger består av:
-
Opplysningene i nettbutikkens bestillingsløsning
-
Eventuell direkte korrespondanse (f.eks. e-post)
-
Disse salgsbetingelsene
Ved motstrid mellom disse, går informasjon i bestillingsløsningen og direkte korrespondanse foran salgsbetingelsene – med mindre det strider mot gjeldende lovgivning.
3. Partene
Selger: Vel Unt Tveit
Adresse: Jorundvegen 71, 4270 Åkrehamn, Karmøy
E-post: post@velunt.no
Telefon: 40633806
Org.nr: 929100999
Kjøper: Den personen som foretar bestillingen.
4. Priser
Prisene i nettbutikken vises inkludert merverdiavgift (mva), med mindre kunden er registrert fra land utenfor Norge.
Før bestillingen bekreftes, oppgis alle kostnader, inkludert:
-
Mva
-
Toll og andre avgifter
-
Frakt og eventuelle gebyrer
Varer sendt til Svalbard, Jan Mayen eller utlandet faktureres uten mva.
5. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende når kjøperens bestilling er mottatt. Unntak gjelder ved åpenbare skrivefeil i priser eller vilkår som partene burde ha oppdaget.
6. Ordrebekreftelse
Du mottar en bekreftelse på e-post umiddelbart etter kjøp. Sjekk at informasjonen stemmer. Kontakt oss snarest ved feil: post@velunt.no
7. Betaling
Betaling kan gjøres med:
-
Bankkort
-
Kredittkort
-
Vipps
-
Klarna
Ved kortbetaling kan beløpet reserveres ved bestilling.
Ved kredittkjøp gjelder lov om kredittkjøp m.m.
8. Levering og sending
Vi sender bestillinger så raskt vi kan, vanligvis innen få virkedager. I høysesonger kan det ta noe lenger tid.
Alle pakker sendes med Posten, enten:
-
Pakke i postkasse (ikke forsikret)
-
Pakke til hentested (anbefales ved høy verdi – forsikret)
Etter levering til Posten, er det Postens ansvar å frakte pakken til deg.
9. Uavhentede pakker
Dersom en pakke ikke hentes innen fristen, returneres den til oss. Du vil bli belastet for retur fraktkostnaden vi måtte betale for å få pakken tilbake+ et gebyr på kr 99–199,-. Uavhentede pakker dekkes normalt ikke av angreretten.
10. Risikoovergang
Risikoen går over til kjøper ved overtakelse. Dersom kjøper ikke henter varen, overtas risikoen fra det tidspunkt varen var tilgjengelig.
11. Angrerett
Kjøper kan angre kjøpet innen 14 dager etter mottak av vare og angrerettsskjema (gjelder ikke personaliserte varer).
Returporto dekkes av kjøper.
Vi henter ikke ut oppkravspakker.
Returadresse:
Vel Unt Tveit
Jorundvegen 71
4270 Åkrehamn
Merk: Varer må returneres i samme stand og mengde, helst i originalemballasje. Visse varer er unntatt angrerett (f.eks. hygieneprodukter, åpnet programvare, m.m.).
Vi krediterer deg når vi har mottat pakken tilbake og gjennomgår innholdet.
Angrerett, retur og kjøpsvilkår om julekalendere:
Kan jeg angre eller returnere kalenderen?
Kalenderne er håndpakkede tilvirkningsvarer, personlig satt sammen med kjærlighet og omtanke - ikke masseprodusert. Derfor vil angrerett ikke gjelde i dette tilfellet. Ved kjøp inngår du en avtale om at varen lages spesielt for deg.
Dersom du likevel opplever problemer, som feil, skader eller andre mangler ved mottak:
-
Ta kontakt snarest, så finner vi en løsning - enten gjennom ny kalender, delvis refundering eller annen god løsning. (Dette er reklamasjon, ikke angrerett.)
Kansellering før sending:
Skulle du ombestemme deg før kalenderen er sendt, ta kontakt så raskt som mulig - helst via e-post innen bestillingsbekreftelsen er sendt. Hvis kalenderen enda ikke er pakket eller sendt, kan vi eventuelt kansellere bestillingen. Etter sending gjelder ikke angrerett, da kalenderen er unikt laget for deg.
12. Undersøkelse av varen
Kjøper bes undersøke varen ved mottak. Ved skade, mangel eller feil, meld fra snarest på post@velunt.no
Varer merket med ** i tittelen er allerede nedsatt grunnet skade, og kan ikke returneres for dette.
13. Reklamasjon ved mangel og forsinkelse
Reklamasjon må skje innen:
-
2 måneder etter oppdaget mangel
-
Senest 2 år etter kjøp (eller 5 år ved varer med lang levetid)
Ved forsinkelse, kontakt oss snarest. Du kan kreve oppfyllelse, heving og/eller erstatning etter forbrukerkjøpsloven.
14. Kjøperens rettigheter ved mangel
Du kan kreve:
-
Retting
-
Omlevering
-
Prisavslag
-
Heving (ved vesentlig mangel)
-
Erstatning
15. Selgers rettigheter ved mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler, kan vi:
-
Kreve oppfyllelse
-
Heve avtalen
-
Kreve renter, inkassogebyr og erstatning
Ved uavhentede, ikke-forskuddsbetalte varer belastes et gebyr på kr 500 + frakt tur/retur.
16. Garanti
Garanti gjelder i tillegg til dine rettigheter etter loven. Den påvirker ikke reklamasjon, angrerett eller erstatningskrav.
17. Personopplysninger
Vi behandler kun nødvendige opplysninger, og deler ikke data med tredjepart uten samtykke. Les mer i vår personvernerklæring.
Du kan kontakte oss for å få innsyn i, endre eller slette dine personopplysninger.
18. Cookies
Vi bruker cookies for å håndtere innholdet i handlekurven og gi deg en bedre brukeropplevelse. Du må tillate cookies for å kunne gjennomføre et kjøp.
19. Konfliktløsning
Ved tvist oppfordres partene til å søke en minnelig løsning.
Kjøper kan kontakte Forbrukerrådet. Uavklarte saker kan fremmes for Forbrukertvistutvalget, jf. forbrukerklageloven av 1. mars 2017.
.gif?1683573296010)




